ԱՄՆ-ի նախագահ Ջո Բայդենը հայտարարել է, որ ուկրաինական զորքերի հարձակումը Կուրսկի շրջանում Ռուսաստանի նախագահ Վլադիմիր Պուտինին իսկական երկընտրանքի առաջ է կանգնեցնում. սա տեղի ունեցողի վերաբերյալ ամերիկացի առաջնորդի առաջին պաշտոնական մեկնաբանությունն է։ «Մենք անմիջական, մշտական կապի մեջ ենք ուկրաինացիների հետ։ Սա այն ամենն է, ինչ ես կարող եմ ասել դրա մասին, քանի դեռ հարձակումը շարունակվում է», - ըստ Ֆրանսպրես գործակալության՝ հայտարարել է Բայդենը:               
 

«Հաճախ մշակույթի գործիչները տուժում են, երբ իրենց և վարչարարների փոխհարաբերումները գրագետ չեն ստացվում»

«Հաճախ մշակույթի գործիչները տուժում են, երբ իրենց և վարչարարների փոխհարաբերումները գրագետ չեն ստացվում»
23.11.2012 | 11:44

«Իրատես de facto»-ի հյուրն է ռեժիսոր, Երևանի քաղաքապետի խորհրդական ԱՐԱՄ ՍՈՒՔԻԱՍՅԱՆԸ:


-Պարոն Սուքիասյան, յուրաքանչյուր մտավորական, արվեստագետ իրեն շատ ավելի լավ է զգում, երբ զբաղվում է իր մասնագիտական գործունեությամբ: Դուք, լինելով Սոս Սարգսյանի կուրսի շրջանավարտ, բեմադրել եք բազում մասսայական միջոցառումներ, հեղինակել եք «Թափառում» ռոք-օպերան, իսկ այսօր զբաղված եք վարչական աշխատանքով: Այս աշխատանքն ի՞նչ է տալիս և ի՞նչ է խլում արվեստագետ Արամ Սուքիասյանից:
-Բարեբախտաբար, ես կարողանում եմ վարչական աշխատանքը զուգորդել ստեղծագործականի հետ: Եվ մեկը մյուսի հաշվին չի արվում: Ես հասարակական գործունեություն ծավալել եմ դեռ ուսանողական շրջանից. եղել եմ ուսխորհրդի, Հայաստանի երիտասարդական ազգային խորհրդի նախագահ: Այնպես որ, ստեղծագործական աշխատանքին զուգահեռ, միշտ էլ ունեցել եմ որոշակի վարչարարական գործունեություն: Իհարկե, այսօրվա իմ վարչական կարգավիճակը շատ լուրջ և պարտավորեցնող կարգավիճակ է: Համատեղումը, անկեղծ ասած, միշտ չէ, որ հեշտ է ստացվում: Բայց հաճախ կարողանում եմ ժամանակ գտնել և ստեղծագործական ինչ-որ աշխատանք անել, որից անհամեմատ ավելի մեծ հաճույք եմ ստանում: Թեպետ այս վարչական աշխատանքի պարագայում էլ ունեմ իմ ուրախությունները: Եթե Երևան քաղաքում որևէ բան փոխվում է դեպի լավը, որևէ դրական շարժում է նկատվում (հատկապես մշակութային ասպարեզում), ես դրանից խորապես ոգևորվում եմ, համարում, որ իմ փոքրիկ մասնակցությունն ունեմ այդ ամենին: Չեմ կարծում, թե վարչարարությունն ինձ կուղեկցի ամբողջ կյանքում: Սա մի լուրջ փորձառություն է: Կարծում եմ` ցանկացած գործող ռեժիսորի համար վարչական գործի իմացությունը, ֆինանսատնտեսական խնդիրներին տիրապետելու կարողությունը կարևոր հանգամանքներ են մեր ժամանակներում, արդի նոր պայմաններում, երբ շատ հաճախ ռեժիսորն ստիպված է լինում նաև պրոդյուսինգով զբաղվել: Այս առումով, համարում եմ, որ անձիս համար շատ հետաքրքիր ու կարևոր փորձառություն է վարչական աշխատանքը և, ինչու չէ, ինքնազարգացման լուրջ խթան: Շատ հաճախ են հնչում կարծիքներ, որ մշակույթի գործիչը, մտնելով վարչարարության ոլորտ, վնասում է իր պրոֆեսիոնալիզմը: Բայց չէ՞ որ հաճախ արվեստի, մշակույթի գործիչները տուժում են, երբ իրենց և վարչարարների փոխհարաբերումները գրագետ չեն ստացվում: Առնվազն գրագետ չեն ստացվում, եթե չասեմ, որ իսպառ չեն ստացվում: ՈՒ դրանից էլ տուժում է մեր մշակութային կյանքը: Ես հպարտ եմ, որ մշակույթի մարդ եմ, այդ երամից եմ, ու ի դեմս ինձ ու էլի մի քանի մարդու, որոնք զբաղվում են վարչարարությամբ` մշակույթի գործիչներն այսօր աշխատում են շատ ավելի համերաշխ, փոխըմբռնման մթնոլորտում: Միանգամայն ողջունելի երևույթ է սա: Եվ պետք չէ կասկածով վերաբերվել, երբ մշակույթի մարդն է զբաղվում վարչարարությամբ:
-Հարցիս մեջ բնավ կասկած չկար: Կար ընդամենը մտահոգություն ստեղծագործող անհատականության համար, որին վարչարարությունը խանգարում է ստեղծագործել:
-Լիովին պատճառաբանված է Ձեր մտահոգությունը: Ես հիմա կարող էի սկսել իմ երկրորդ ֆիլմը: «Թափառում» ռոք-օպերայից հետո արդեն տևական ժամանակ է, որ այս պլանում ոչինչ չեմ անում: Բայց ես ինձ համարում եմ ավելի մոնումենտալ արվեստի կողմնակից, մասսայական ռեժիսուրայի մասնագետ: Վերջին քիչ թե շատ մասսայական աշխատանքը կատարել եմ Երևանը գրքի մայրաքաղաք հռչակելու առթիվ արված տոնակատարության ժամանակ: Այս իմաստով ես կարոտում եմ ինքս ինձ: Ներկա աշխատանքի պարագայում լինում են դեպքեր, որ այնքան էլ քո նախընտրած որոշումը չես կայացնում, որովհետև որոշվելիք խնդիրների լուծումներն ամբողջովին քեզնից չեն կախված:
-Ասում եք, որ Ձեզ ոգևորում են մշակութային դրական տեղաշարժերը: Վերջին ոգևորությունն այս առումով ո՞րն է եղել:
-Գուցե այս պահին շատ նկատելի չէ այն, ինչն ինձ ոգևորում է` ի տարբերություն քաղաքի կանաչապատման, տարաբնույթ նստարանների տեղադրման և այլ գործընթացների, բայց այդ ոգևորությունը ես ապրում եմ մեր հանրակրթարանների, երաժշտական, արվեստի դպրոցների վիճակի հետ կապված: Նոր ռեֆորմներ են սկսել իրականանալ այս ասպարեզում: Մշակվել են նոր սկզբունքներ, նոր մոտեցումներ, որոնց արդյունքում մենք տարիներ հետո կունենանք շատ ավելի կազմակերպված, երաժշտական բարձր իմացություններով օժտված կադրեր: Մեր շեշտադրումները հիմնականում ուղղված են երաժշտական, արվեստի դպրոցներին:
-Կարճ ժամանակ առաջ Դուք Երևանի կինոյի և թատրոնի ինստիտուտի պրոռեկտորն էիք: Այս ոլորտում ոգևորության ի՞նչ հիմքեր կան:
-Հիմա պրոռեկտոր չեմ, որովհետև համատեղելն այս երկու աշխատանքը շատ բարդ էր: Չէի ուզում ինքնախաբեությամբ զբաղվել: Եթե գործ ունես ուսանողների հետ, պետք է առավելագույնս ազնիվ վերաբերվես նրանց: Դրանով էր պայմանավորված ինստիտուտից դուրս գալս, և հիմա քիչ եմ տեղյակ ինստիտուտի հաջողություններին: Բայց այն, ինչ իմանում եմ մամուլից, վկայում է, որ ինստիտուտում շարժ կա, և նոր ռեկտորը բավականին հետաքրքիր փոփոխություններ է կատարում:

-Երևանի նստարաններին տեղադրված արձանները բուռն ընդդիմախոսության հանդիպեցին: Ինչո՞ւ:
-Կարծում եմ, որ երևանցիները դրանց վերաբերվեցին իբրև քանդակների: Այնինչ դա դիզայնի մի մաս էր, ինչ-որ առումով` դեկոր: Ի սկզբանե կար մի հետաքրքիր գաղափար, ըստ որի` մի որոշ ժամանակ Երևան քաղաքի նստարաններին գտնվելուց հետո այս արձաններն իրենց նստարաններով պետք է տեղափոխվեն համապատասխան թանգարաններ: Սևակինը պիտի տեղափոխվի Զանգակատուն, Մհեր Մկրտչյանինը` Գյումրի, և այսպես շարունակ: Գրեթե բոլոր թանգարաններն ունեն իրենց փոքրիկ այգին, բակը, որոնցում էլ տեղ կգտնեն այս նստարանները: Այս առումով շատ ուսանելի նախադեպ կա Երևանի Ավ. Իսահակյանի տուն-թանգարանում: Դեկտեմբերի առաջին տասնօրյակին մենք սիրով կնվիրենք բոլոր այդ նստարանները թանգարաններին: Տիգրան Պետրոսյանի քանդակով նստարանը կտեղափոխվի Շևչենկո փողոցի վրա գտնվող Շախմատի ակադեմիայի պարտեզ: Բարձրացված աղմուկը հիմնականում որակի հետ էր կապված, և ես այս առումով համաձայն եմ դժգոհություններին: Բայց էլի եմ կրկնում. սրանց չպետք է վերաբերվել որպես քանդակների, սրանք մոնումենտալ արվեստի հավակնող գործեր չեն: Այս կերպ մենք ցանկացել ենք ինչ-որ կենդանի շփում ապահովել մեր մեծերի և համաքաղաքացիների միջև: Եվ դա իսկապես ստացվեց: Մարդիկ նստում էին այդ նստարաններին, նկարվում արձանների հետ: Այսինքն` մշակութային քաղաքի մթնոլորտ առաջացնելու իմաստով այս ծրագիրը, անշուշտ, ունեցավ հաջողություն: Միշտ չէ, որ այս կամ այն նախաձեռնությունը, անկախ շահեկանությունից, հարգվում է: Չեմ կարող ասել, թե ինչու է այդպես: Բայց հաճախ չնախաձեռնելը, իներտ լինելը, ցավոք, կարծես թե ավելի շահեկան են: Առկա քաղաքապետը չի ցանկանում իր քայլերը պայմանավորել այս մոտեցմամբ: Նա որևէ բան անելիս մտածում է, թե ինչպես այն կընկալի մեծամասնությունը: Եվ արվում են քայլեր, որոնք հաստատ մեծամասնության քիմքն են շոյում, մարդիկ ոգևորվում են, ու գործն այսպես առաջ է գնում:
-Ներկայում քաղաքապետարանն ունի երկու թատրոն մշտական տանիքով ապահովելու խնդիր: Մեկը Երևանի մնջախաղի պետական թատրոնն է, մյուսը` Սոս Սարգսյանի «Համազգայինը»: Ի՞նչ փուլում են այս գործընթացները: Ինձ հայտնի է, որ Հյուսիսային պողոտայում տեղ է տրամադրվելու մնջախաղի թատրոնին: Այդպե՞ս է:
-Համազգային թատրոնի ճակատագրի առնչությամբ ասեմ, որ այսօր շարունակվում է հարմար տեղանքի որոնումը, ընթանում են քննարկումներն այս ուղղությամբ: Որևէ խելքը գլխին հայ մարդ չի կարող թատրոնի ստեղծմանը դեմ լինել: Այս խնդիրը չէ, որ արծարծվում է: Խնդիրը տեղանքի մեջ է: Երևանը, հատկապես` կենտրոնը, այնքան խիտ է, որ այդ ծավալի շինարարություն անել և ստանալ ասելիքով թատրոն` իր ամբողջ տրամաբանությամբ, թատերայնությամբ, ճարտարապետությամբ, հեշտ չէ: Դեռևս քննարկման փուլում է այս խնդիրը և չի ստացել վերջնական լուծում: Իսկ մնջախաղի թատրոնի համար իսկապես լավ տեղ է նախատեսված Հյուսիսային պողոտայում: Դա մնջախաղի թատրոնի կամերայնությանը, տեսակին հարիր տեղ է, շատ հատկանիշներով այդ թատրոնին բնորոշ տարածք է: Գործընթացը դեռ վերջնական փաստաթղթային տեսք չունի, բայց դա հաշված օրերի խնդիր է:

-Քանի որ մեր քաղաքում վերջերս շինարարական աշխատանքների ընթացքում եղան աղետալի իրադարձություններ (Խանջյան, Սասնա ծռեր փողոցներում), բնական է, որ շոշափվեց նաև քաղաքապետարանի անունը, մատնանշվեց մեղքի նրա բաժինը ևս: Ի՞նչ լծակներ են այժմ կիրառվում նման աղետները հետագայում կանխելու նպատակով:
-Երևանի քաղաքապետարանը հաստատում է տվյալ շինարարության էսքիզը, հարթագիծը: Եվ մենք, անշուշտ, հետևողական ենք, որ դա չփոփոխվի, կառուցվի ըստ հաստատված էսքիզի: Քաղաքապետարանը չի կարող հետևել սեփականատիրոջ կողմից իրականացվող շինարարության գործընթացին:
-Իսկ ո՞ւմ ձեռքին են դրան հետևելու լծակները:
-Մարդն իր սեփական տարածքում է, ինքն է որոշում, թե ինչպես պիտի կառուցի: Սեփականատերը, որ հանդիսանում է պատվիրատու, ինքն է հետևում շինարարական աշխատանքների որակին:
-Այսինքն` եթե շինարարության ընթացքում տեղի է ունենում ինչ-որ աղետ, միանձնյա պատասխանատուն սեփականատե՞րն է, նա՞ է կրում կատարվածի պատասխանատվությունը:
-Նախ և առաջ տվյալ շինարարի մեղքով է դա լինում:
-Սեփականատիրոջ անձնական որակների՞ց և խղճի՞ց է կախված մարդկային կյանքը նման դեպքերում:
-Ես մասնագիտորեն մի քիչ լավ չեմ տիրապետում այս խնդրին, որովհետև իմ ոլորտը չէ, բայց կարծում եմ` այո՛: Այդպես է:
-Դե, ցավոք, չի կարելի մեծ հույսեր կապել այսօրվա սեփականատերերի որակների հետ:
-Հասկանում եմ, բայց մենք չենք կարող գնալ և հետևել, թե քանի կիլոգրամ ցեմենտ է լցվում բետոնի մեջ այս կամ այն շինության կառուցման ժամանակ: Դա քաղաքապետարանի խնդիրը չէ այլևս:
-Հյուսիսային պողոտայի կանաչապատման խնդիրը շարունակում է մնալ աղաղակող և անհանգստացնող: Կա՞ն ծրագրեր այս առումով:
-Երևի թե նկատել եք, որ որոշակի գեղարվեստական լուծումներ տրված են այս հարցին: Աշխարհում ընդունված ձև է արկղերում ծառեր, ծաղիկներ աճեցնելու տարբերակը, և մենք էլ առաջնորդվել ենք այդ տրամաբանությամբ: Այս պահի դրությամբ դա իրեն արդարացնում է: Առայժմ լուծումը սա է: Մենք չենք կարող քանդել ունեցածը և այդ հատվածը դարձնել կանաչապատ: Իմ սուբյեկտիվ կարծիքով` այդ տարածքում ի սկզբանե կանաչապատ գոտի չունենալու առումով վրիպում է եղել: Դա առկա է նախագծում:
-Ցեղասպանության հիշատակը հավերժացնող հուշահամալիրի դիմաց «Դալմա» առևտրի կենտրոնի առկայությունը բավարարո՞ւմ է Ձեզ` որպես հայ մարդու:
-Չի տխրեցնում, որովհետև ամեն ինչ կարող է լինել այդ տեղում: Քիչ ավելի ներքև տոնավաճառ է գործում տարիներ շարունակ:
-Որը նույնպես բնավ ողջունելի չէ:
-ՈՒղղակի ուզում եմ ասել, որ առևտրի կենտրոնը` որպես երևույթ, նոր բան չէ այդ տարածքում: Բացի այդ, նույն տրամաբանությամբ կարող ենք ասել, որ շատ տոնական, շատ պայծառ համերգներ են տեղի ունենում Կարեն Դեմիրճյանի անվան համերգասրահում, որը շատ ավելի մոտ է ցեղասպանության հուշարձանին: Արժե՞ այդտեղ փնտրել որևէ խնդիր:

-Դուրս գանք Երևանի տիրույթներից: Աղթամարի Սուրբ խաչ եկեղեցու պատմությունը բոլորիս է հայտնի: Այն վերաբացվեց, բայց ոչ իբրև եկեղեցի: Հակառակ դրան` օրերս Դիարբեքիրում զանգով, զանգակատնով բացվեց, օծվեց հայկական Սուրբ Կիրակոս եկեղեցին: Սա հայության ձեռքբերո՞ւմն է, թե՞ թուրքական երկերեսանի դիվանագիտության հերթական դրսևորումը:
-Դժվարանում եմ ասել, բայց կարծում եմ` երկրորդը: Կարծեմ թե` հայաստանյան ուժերը, ի տարբերություն Աղթամարի եկեղեցու պարագայի, ընդգծված լոբբիստական դրսևորումներ չունեցան այս եկեղեցու վերաբացման հարցում: Սա թուրքերի արած հերթական ժեստն է: Բայց երևույթն ինքնին ողջունելի է: Ընդհանրապես, հայ խոսքը, հայ երգեցողությունը, հայ օրհնությունը հնչեցնելը ցանկացած պարագայում ողջունելի է: Թող որ այդ եկեղեցում հնչող օրհնությունը, խնկարկումները տարածական լինեն ողջ այդ միջավայրի համար:


Զրույցը վարեց
Կարինե ՌԱՖԱՅԵԼՅԱՆԸ

Դիտվել է՝ 2116

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ